dimecres, 3 de setembre del 2008

Resum del viatge

Breu resum en imatges en moviment enregistrades amb càmera de fotos:

dijous, 21 d’agost del 2008

Molt temps sense escriure...i ja estem de tornada!

D’aquí a dos dies ja tornem a casa... oooh... quina pena! Crec que he trobat el lloc on m'agradaria viure! A la pel•lícula "Un lugar en el mundo" s'acaba dient que un sap el lloc on ha d'estar quan el trepitja... doncs a mi m'ha passat amb Belize o, millor dit, San Pedro... Sé que no serà l’últim viatge que faré en aquestes terres... quina pena em fa marxar! Tornem a estar a terres Belizenyes. Aquest matí hem tornat a creuar la frontera mexicana cap a Belize. Desprès d'escriure el post anterior a aquest, varem agafar un bus de Corozal a Chetumal. Entre ells hi ha la frontera mexicana així que ens van segellar el passaport desprès d'entregar uns diners, esclar... Varem passar per la 'zona lliure' on la gent va a comprar tot tipus de coses sense pagar taxes de cap tipus...i on, per cert, fa dues nits un mexicà va matar a un belizeny. Aquests no es poden veure... A Mèxic tot era més turístic que a Belize i, pertant, menys acollidor. Al arribar a Chetumal varem agafar un bus que, al cap de 6 hores, ens va deixar a Cancún. Allà els preus estan desorbitats. Com que hi van tants turistes amb grans transatlàntics la penya d’allà creu que tothom ha de tenir pasta com ells. Ja ens varem encarregar prou de regatejar tot dient-los que nosaltres viatjàvem amb tren i no arribàvem allà amb aquells grans transatlàntics... no ens veieu la pinta que fem? els hi dèiem... i colava! Aconseguíem rebaixes en els preus pertant va anar tot perfecte! A Cancún ens hi varem estar una nit. Com que no teníem temps per mes, no varem poder anar a Chichen Itza... ens ho haurem d'apuntar per un altre viatge. Així que varem baixar cap a Playa del Carmen amb bus i d’aquí a l'illa de Cozumel amb ferri. Cozumel va ser genial! Varem llogar una moto i ens varem recórrer tota l'illa en una tarda. Per vibrar! Quines vistes mes al•lucinants! El dia següent varem tornar a Playa del Carmen. Ens va agradar més que Cancún però era igual de turístic. Molts xiringuitos i carrers i platges... el carib! El dia següent, agafàvem les maletes per baixar cap a Tulum. És un poble genial. Allà hi ha unes ruïnes al costat del mar que et transporten a una altra època. Aquí ens varem separar amb la Sandra i cada una va anar al seu rotllo perquè això s'havia de viure sol amb les vibracions que et donava el lloc... buah... genial... alguna cosa de maia dec tenir... I varem dormir a un hostal amb tot de penya del rotllo per flipar... la gent viatja molt! I d’aquí varem petar a Chetumal. No hi havia gaire a veure però varem poder freqüentar els llocs on anaven els mexicans. Per cert, aquí un antro es una discoteca... A Chetumal hi varem estar dos dies i avui hem arribat a Corozal. Visitarem la casa de la mare d'en Danny (que varem conèixer a San Pedro) a veure com son les casetes d’aquí... i al vespre a prendre alguna cosa i a dormir que demà al mati volem anar a veure unes ruïnes que hi ha per aquí. Demà a la nit-matinada...agafarem un bus que ens ha de deixar a Belize on haurem d'agafar l'avio. Quina mandra.... No vull tornar! Però ho he de fer... així que ens veurem el diumenge (els que estigueu per la festa major de Taradell) i els que estigueu a Barna ens retrobarem el dimecres... Aaaaaaaaiiii... Em vull quedar...

dijous, 14 d’agost del 2008

Canvi de plans... marxem a Cancún!

El nostre viatge està sent com una muntanya russa. Entre la pèrdua de les maletes i els diferents inputs que feien que ens haguéssim de quedar a San Pedro, hem hagut de canviar els plans. Així que no anem a Guatemala... No podem perquè si no tenim suficient temps per veure aquest país, val mes fer-ho un altre any. Així que, de moment, estem a Corozal. Al nord de Belize. Demà creuarem la frontera cap a Mèxic! "Mexico lindo y querido...". Canvi de plans. Hem decidit fer costa. Així que demà mateix pujarem cap a Cancún. Des d’allà anirem baixant la costa caribenya mexicana per acabar petant a Belize. No cal que us digui que ja estem ben negres...i jo ben pelada de l'esquena. Aquest any sí que tornarem relaxades! Platja, festa, dormir, platja... Ja hem passat l'equador del nostre viatge així que acabarem de saborejar-lo al màxim! No vull atrevir-me a dir què farem perquè segur que ho anirem canviant sobre la marxa...sí que ens agradaria anar a Tulum a veure unes prestigioses restes maies...ja es veurà! Ja heu vist que aquest bloc va perdent importància ja que el viatge d'aquest any s'ha convertit més en un viatge personal i interior que no pas en un viatge en el que explicar el que hem vist. D’experiències personals en tenim un munt! Des del contacte amb expresidiaris fins a les vivències actuals dels garífunes... continuem amb les experiències! I, pels que seguíeu el bloc pel fet que anàvem a Guate...doncs ja us diem que ho deixem per un altre any. Molts no ho entendreu... hauríeu d'haver viscut, sentit i explorat el que nosaltres hem fet... Potser tindreu aquesta sort en algun dels vostres viatges! Una abraçada a tots! I ens veiem a la tornada...si tornem... ;)

dilluns, 11 d’agost del 2008

Última nit a San Pedro...

Ja estem a dilluns i encara estem a San Pedro. Avui volíem començar el viatge cap a Tikal però se'ns resisteix. La Sandra s'ha despertat amb cagarrines i hem decidit esperar a demà perquè el viatge serà llarg. Ens quedaran menys de 15 dies així que haurem de suprimir molts punts del viatge. Ara ja no ens atrevim a planejar res perquè sempre ens surt al revés. De moment, intentarem disfrutar de la nostra última nit a San Pedro. La idea és anar a dormir d'hora per despertar-nos a les 6. A veure si podem o no... Aquests dies a San Pedro han estat genials! L'altre dia, parlant amb la Sandra, ho comparàvem amb Eivissa... el poble està viu de dia, hi ha una bonica platja i de nit molta festa... amb la diferència que la gent d’aquí és molt autèntica! Aquí la gent va a treballar si vol, sinó no passa res, només que no cobren aquell dia. És al•lucinant! I per ells és lo mes normal del mon...jaja... A les noies les protegeixen per sobre de tot, ens porten com unes reines. Si ens veuen retornant soles a l'hotel de nit, algun o altre dels que coneixem, ens acompanyen fins allà. El respecte i la confiança en un altre són dos puntals molt forts en aquesta societat... el que ens falta al nostre continent... Avui no tenim massa temps per continuar escrivint. Intentarem fer-ho quan estiguem a Guatemala! A veure si hi arribem algun dia... jaja... Una abraçada a tots!!!

dimecres, 6 d’agost del 2008

Ens quedem a San Pedro!

Alguns diran que estem tirant les nostres vacances, altres que estem boges... Poden dir moltes coses però ens quedem a San Pedro (Cayo Ambergris). No sabem què és el que té però ens ha enganxat. Suposem que és la gent. Mai havíem trobat gent tant amable... de fet, quan marxem d’allà hi deixarem molts amics. I això no es pot dir de tots els viatges que fas. En Danny i els seus amics ens han fet sentir com a casa; ens han descobert l'illa i han fet que els seus col•legues de l'illa no ens tractin com a turistes. Ahir unes noies, que són propietàries d'un bar, fins i tot ens van demanar si havíem vingut a viure aquí. Ens trobem com peix a l'aigua i creiem que val la pena disfruitar d’això. Encara que suposi no veure Guatemala. Potser aquest viatge ens fa adonar que hem de viure la vida tal com ens vé... sense tants plans de futur... viure el dia a dia... Ens quedarem fins diumenge perquè demà passat comença un festival de música on s'hi reuneixen els millors músics de la costa maia. Sabem que no tothom té la sort de viure el que estem vivint i ho volem aprofitar. Ens quedem a San Pedro!

Aquí teniu algunes de les poques fotos que hem fet perquè ja veieu que preferim viure els moments abans que fer massa fotos... Per cert, varem tocar cocodrils! Ara ho veureu...

dilluns, 4 d’agost del 2008

Un munt d'aventures ja...

Hola gent! Estem a Cayo Ambergris... una illa al nord de Belize amb platja de sorra blanca i mar d'un blau turquesa per flipar! Hamaques penjades al costat de la platja de les que t'hi pots estar sense pagar ni un dòlar... una passada! Demà marxarem a una altra illa que és més verge (Cayo Caulker) i, pertant, suposem que ens agradarà més. Aquí ja hem començat a fer vida social... Dormim a Pedro's Inn, un backpacker que no està a la guia de la lonely però que ens va recomanar en Roger i va encertar! L'amo és un home d'uns 50 anys però qui el porta és un tio amb unes rastes de metro i mig...jaja...diu que les porta des de fa 16 anys...ja us podeu imaginar! És un lloc molt divertit perquè hi ha gent del rotllo i a sota hi ha un bar on ja hem jugat a la wii...jaja... Tot això sembla divertit però les estones de mal rotllo que hem passat...teeela. Per començar varem passar una nit sencera (unes 15 hores) a l'Aeroport d'Atlanta fent un trànsit per agafar el vol a Belize. Allà varem trobar uns catalans que els havien desviat degut a una tempesta i havien perdut el vol d’enllaç a Barcelona...no sé com varen acabar... Varem aconseguir agafar el vol cap a Atlanta...no varem tenir nit...el sol ens acompanyava, feia el mateix recorregut que nosaltres, varem dormir poc. A l'avió varem trobar un català que es reunia amb la nòvia a Belmopan. Varem decidir compartir un taxi fins al centre de Belize. Però... la primera sorpresa... les maletes no van arribar!!! Com era possible? Cap de les dues maletes va arribar. Teníem dues opcions, resignar-nos i quedar-nos a veure si arribaven o començar el recorregut canviant-lo una mica per fer temps i esperar si arribaven. Varem optar per aquesta última opció així que, amb una mà a cada ou, varem marxar a Cayo Ambergris agafant una barca plena com una petera en direcció al cayo. Aquest matí hem trucat a l'aeroport per saber alguna cosa de les maletes. Ens han dit que segurament arribarien amb l'avió de les 12 del matí. Els hem dit que ens les enviessin a un aeroport (que en diuen ells) de l'illa. Fa poc que hi hem anat i ens han confirmat que les maletes estan a Belize i que aquesta tarda ens arriben. Així que seguirem el viatge amb comoditat però amb mes pes... Sabeu que l'any que vé marxaré amb una maleta mes petita? No val la pena carregar tant...bé hem pogut sobreviure aquests dies!!! Un apunt gastronòmic: el menjar és per flipar! Tornaré com una vaca...al matí he menjat un burrito (entre crep i truita amb trossos d'amanida i pollastre dins...rotllo kebab) i al migdia rice & beans amb pollastre... mmm... per llepar-se els dits! Aquesta nit anirem a la platja que es veu que hi ha un espectacle amb tambors...a veure que serà...això promet! Més que recomanable tot plegat! Més endavant ja penjarem fotos...d'alguna platja del carib... ;) De moment, estem en la part de vacances de relax...ja s’anirà animant la cosa! Cuideu-vos molt! Continuarem escrivint...

dilluns, 21 de juliol del 2008

Apunt per enlairar-nos!

Només queden 12 dies per marxar cap a Belize i Guatemala! Després de passar per l'Oficina d'Atenció al Viatger, on ens van dir que no necessitàvem cap vacuna perquè ja les portàvem de l'anterior viatge a l'Índia i que, com a molt, podríem agafar Dengue o Malària -i que això s'hauria de tractar després de la picada-, ja hem demanat al banc una quantitat de dòlars per endur-nos (allà és més fàcil canviar dòlars que euros). El següent a fer serà omplir la farmaciola i recuperar de l'armari la mosquitera, el frontal, l'impermeable... De fet, ara és quan comencem a tenir una mica clar el recorregut que farem però tot dependrà del transport, la pluja i la ruta que facin la gent que ens anem trobant pel camí. El dissabte passat varem quedar amb l'Irene i la Bet perquè ens expliquessin la ruta que elles havien fet quan hi varen anar. Elles van aterrar a Guatemala City. Com que nosaltres ho fem a Belize City rodarem d'una altra manera. Ens van ensenyar les fotos que es van fer...quines ganes ens van fer venir! Després d'això ens va quedar clar el recorregut que hauríem de fer 'sobre paper'. Hem decidit començar pel 'trote' i acabar relaxant-nos. Així que començarem per Guatemala i acabarem a un Cayo de Belize. Almenys, aquesta és la idea! Tenim clars alguns llocs per visitar i d'altres els decidirem allà mateix depenent, bàsicament, del temps que tinguem. Aquí veureu la ruta prevista:

On segur volem anar: Belize City, Tikal, Coban (Chemuc Champey), Panajachel (Llac Atitlan, San Pedro, San Marcos), Chichicastenango, Antigua, Rio Dulce, Livingston, Placencia i Cayo Caulker.

On anirem depenent del temps: Quetzaltenango, Mazatenango, Punta Gorda, Hopkins, Dangriga i Cayo Amberguis.